Maleisië, Sydney en een beetje Bondi! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joris Graff - WaarBenJij.nu Maleisië, Sydney en een beetje Bondi! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joris Graff - WaarBenJij.nu

Maleisië, Sydney en een beetje Bondi!

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

04 Februari 2013 | Australië, Sydney

Zooo! Daar ging ik dan. Na een jaar van voorbereiding (waarbij de housing ook nog eens is mislukt) kon ik dan eindelijk op het vliegtuig stappen naar Sydney. Mijn pa zou met me meevliegen en knoopt er daarna nog een vakantie in New-Zealand achteraan dus vanaf dat moment ben ik op mezelf aangewezen. Dit wordt dus het eerste reisverslag. Op de moment dat ik geen WiFi had (en geen 3G dus ) en gedwongen was om na te denken over van alles heb ik er even over nagedacht hoe ik het vorm wil geven, en ik ga proberen relevante foto’s via links in het verslag zelf te zetten. Dan wordt het iets meer beeldend.

Onze overstap was in Kuala Lumpur, Maleisië. Aangezien je altijd een stopover hebt aangezien vliegtuigen kerosine moeten bijtanken (neem ik aan) leek het me wel leuk om ook gelijk even Kualu Lumpur te bezichtigen in tweeënhalve dag.

De eerste dag hebben we een beetje rondgelopen en het is hier de gebruikelijke Zuid-Oost Aziatische warmte. Het lijkt alsof de warmte niet vanuit de zonnestralen komt maar opdampt vanuit de aarde waardoor het erg broeierig aanvoelt. We hadden het plan om de Skybridge van de Petronas Towers op de 3e dag (waarop we ook doorvliegen) te pakken, maar dat lukte helaas niet aangezien dat blijkbaar op maandag gesloten is. Best shit. Gelukkig zijn de foto’s van de buitenkant ook wel leuk.
Wat me heel erg opvalt aan Maleisië is dat er twee bevolkingsgroepen zijn, zo ontzettend duidelijk dat je iemand voor me aan kunt wijzen en ik plaats ze in een hokje. Ik heb ze verdeeld in Chinezen en Nep-Indiërs. Niet helemaal politiek correcte namen, maar wat ik dus constateer is dat de ene helft spleetogen heeft en moslim is en de ander er Indisch uitziet en waarschijnlijk hindoe is. Bevooroordeeld gesproken dan. Geweldig is dat zowel de Nep-Indiërs en Chinezen erg klein zijn zodat ik ook eens weet hoe het vanuit dat perspectief eruit ziet. Hier een foto impressie in de monorail vanuit mijn perspectief.

http://imgur.com/b5MxzaG

Die foto van de monorail is van de 2e dag, toen we de Batu Caves hebben bezocht. Stel jezelf een stinkende plek vol CD-verkoop kraampjes voor (je wordt weggeblazen als je voorbij loopt) vol met Nep-Indiërs, hier waadt je je door het afval heen naar een overvolle trap waar je schuifelend in de volle zon omhoog kunt komen. De grot is wel mooi, dat dan weer wel, maar dat kun je ook op de volgende foto zien. Jammer dat hier nog niet echt milieu-awareness is. In Kuala Lumpur zelf is het me trouwens reuze meegevallen, het is veel minder druk en vies dan bijvoorbeeld Ho Chi Minh Stad en Hanoi.

http://imgur.com/Y31Vprg

De volgende dag, de dag van de Petronas Tower deceptie, hebben we voornamelijk rondlopend doorgebracht totdat we eindelijk het vliegtuig naar Sydney konden nemen. Net op het vliegveld heb ik drie keer mijn koffer en handbagage doorzocht aangezien de Maleisische Justitie niet kinderachtig is: als je meer dan 15 gram drugs vervoert (of in je tas gestopt krijgt) wordt je gezien als een drugsdealer en opgehangen. Een local wist me te vertellen dat ze je ook niet meteen ophangen, maar je de datum niet vertellen en eerst psychisch martelen door een paar maanden je te laten wachten in je stinkcel terwijl je weet dat elke vrijdag hangdag is. Gezellig!

Dit was het dan, me plane to Australia’s waitin’ mate!

Aangezien ik dit verslag nog niet online had gezet, ben ik inmiddels al in Sydney. Wow. Wat een stad. 24 graden, geen wolkje aan de lucht, jonge mensen overal. De straten zijn superruim opgezet en schoon.
Afgelopen 3 dagen in een hostel gezeten met 10 man op een kamer: je hebt weinig slaap maar het is ontzettend gezellig. Je merkt alleen wel dat de insteek van backpackers anders is dan die van mij, aangezien ik hier een halfjaar blijf wonen. Heb nu een gedeelde slaapkamer in een appartement gevonden. Het appartement is erg mooi, maar je ziet wel dat er tijdelijke mensen in wonen. Woon daar nu met 2 Brazilianen en 2 Engelsen. Brazilianen zijn okay want ik heb ze pas één keer gezien omdat ze een eigen kamer en badkamer hebben. De twee Engelsen zijn wel tof, beetje simpele Jersey Shore gasten maar op een no-nonsense manier relaxed. En ze spelen fifa: morgen gaan we een 2ehands XBOX ophalen met FIFA. Uitzicht vanaf het appartement op de belangrijkste straat van Sydney:

http://imgur.com/01OF4F7

Zaterdag komt dan mijn Duitse maatje Moritz van het hostel hier ook wonen, alleen blijft hij tijdelijk (voor 2 weken), maar dat is sowieso supergezellig. Vandaag zou ik eigenlijk gaan leren surfen met Alex (Engels) van het hostel maar helaas is het te winderig. Het is helaas best wel shit weer hier, maar het wordt beter! Van woensdag tot zaterdag heerlijk zonnig.

Omdat het superlang duurde voordat ik foto’s vanaf mijn GSM kon halen (kabel werkt niet, dus heb SD-kaart reader gekocht). He
Ik vind het zo lang genoeg voor het eerste verslag. Wil nog wel even vertellen dat ik toch ga verhuizen waarschijnlijk omdat mijn huisbaas iets te wannabe-mafia is, maar niets om je zorgen over te maken over jullie allerliefste broer/vriend/lover/idool/zoon :).

  • 10 Februari 2013 - 20:29

    Marion Van Lent:

    Hoi joris,

    Leuk om je verslag te lezen, nu maar hopen dat je met je vriend moritz. Een gezellige leerzame tijd hebt.
    Verder geniet van deze leuke leerzame tijd.
    Heel veel groetjes Marion
    Ik hoop dat je snel weer verder gaat met je reisverslag. Ik vind het tenminste erg interresant wat je allemaal meemaakt.

  • 10 Februari 2013 - 20:34

    Oma:

    Hallo Joris,

    Wat een avonturen! Ik hoop dat je een fijne tijd hebt en veel beleefd daar in Sydney. Je zult wel veel mensen ontmoeten. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Heel veel groetjes van Oma

Tags: Maleisië, Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

'Ello ello, ik ga een half jaar in Sydney aan de University of Technology studeren! Hier post ik mijn avonturen.

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 5038

Voorgaande reizen:

25 Januari 2013 - 31 Augustus 2013

Sydney: 6 maanden studeren!

Landen bezocht: